cumpagnia_galleria_01

nutizie

Chì ghjè LoRaWAN?

Chì ghjè LoRaWAN?

LoRaWAN hè una specificazione di rete LPWAN (Low Power Wide Area Network) creata per dispositivi wireless alimentati da batteria. LoRa hè digià implementata in milioni di sensori, secondu a LoRa-Alliance. Alcuni di i cumpunenti principali chì servenu da basa per a specificazione sò a cumunicazione bidirezionale, a mobilità è i servizii di lucalizazione.

Un duminiu induve LoRaWAN hè differente da altre specifiche di rete hè chì usa un'architettura à stella, cù un nodu cintrali à u quale tutti l'altri nodi sò cunnessi è i gateway servenu cum'è ponte trasparente chì trasmette missaghji trà i dispusitivi terminali è un servitore di rete cintrali in u backend. I gateway sò cunnessi à u servitore di rete via cunnessione IP standard, mentre chì i dispusitivi terminali utilizanu a cumunicazione wireless single-hop à unu o parechji gateway. Tutta a cumunicazione di u puntu finale hè bidirezionale è supporta u multicast, chì permette l'aghjurnamenti di u software via etere. Sicondu a LoRa-Alliance, l'urganizazione senza scopo di lucro chì hà creatu e specifiche LoRaWAN, questu aiuta à priservà a durata di a batteria è à ottene una cunnessione à longa distanza.

Una sola porta o stazione base abilitata per LoRa pò copre intere cità o centinaie di chilometri quadrati. Benintesa, a portata dipende da l'ambiente di un locu datu, ma LoRa è LoRaWAN pretendenu avè un budget di ligame, u fattore principale per determinà a portata di cumunicazione, più grande di qualsiasi altra tecnulugia di cumunicazione standardizata.

Classi di punti finali

LoRaWAN hà parechje classi diverse di dispositivi terminali per risponde à i diversi bisogni riflessi in a vasta gamma di applicazioni. Sicondu u so situ web, questi includenu:

  • Dispositivi terminali bidirezionali (Classe A)I dispusitivi terminali di Classe A permettenu cumunicazioni bidirezionali per via di e quali a trasmissione in uplink di ogni dispusitivu terminale hè seguitata da duie brevi finestre di ricezione in downlink. U slot di trasmissione prugrammatu da u dispusitivu terminale hè basatu annantu à i so bisogni di cumunicazione cù una piccula variazione basata annantu à una basa di tempu aleatoriu (tipu di protocolu ALOHA). Questa operazione di Classe A hè u sistema di dispusitivu terminale à più bassa putenza per l'applicazioni chì richiedenu solu cumunicazione in downlink da u servitore pocu dopu chì u dispusitivu terminale hà mandatu una trasmissione in uplink. E cumunicazioni in downlink da u servitore in qualsiasi altru mumentu devenu aspittà finu à u prossimu uplink prugrammatu.
  • Dispositivi finali bidirezionali cù slot di ricezione pianificati (Classe B)In più di e finestre di ricezione aleatorie di Classe A, i dispositivi di Classe B aprenu finestre di ricezione supplementari à l'ora prevista. Per chì u dispositivu finale possa apre a so finestra di ricezione à l'ora prevista, riceve un Beacon sincronizatu cù u tempu da u gateway. Questu permette à u servitore di sapè quandu u dispositivu finale hè in ascoltu.
  • Dispositivi finali bidirezionali cù slot di ricezione massimi (Classe C)I dispusitivi terminali di Classe C anu finestre di ricezione quasi continuamente aperte, chjuse solu quandu si trasmette.

Data di publicazione: 16 di settembre di u 2022